عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان matin و آدرس resdd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

دانلود آهنگ چرا ساکتی سینا سرلک و مهراد جم

ترانه و ملودی و تنظیم : مهراد جم  –   میکس و مستر : سعید سام  –  مدیر هنری : مسعود جهانی

Download Music Sina Sarlak & Mehraad Jam – Chera Saaketi

چرا ساکتی سینا سرلک و مهراد جم

متن دانلود آهنگ چرا ساکتی سینا سرلک و مهراد جم

چرا ساکتی اگه پیشت نباشم
باشه به جام آخه کی

تو میتونستی نخواستی و یادت نیست
همه جا رفتی و به من حواست نیست
حواست نیست

یکی نیست مث تو که دوباره بیاد و بخواد
ببره دلمو ببره دلمو

نمیشه هیشکی که تو جای تو با کسی پر نمیشه
دیگه نیست مث تو دیگه نیست مث تو

تو مگه دوسم نداشتی چرا رفتی تنهام گذاشتی
دور شدی تو بی بهونه هیشکی مث تو یه من که پاش نیست

تو مگه دوسم نداشتی پیشم میموندی غم نداشتی
چیزی توو دلت نمونه جز تو توو دلم که هیشکی جاش نیست

تو تو مگه دوسم نداشتی چرا رفتی تنهام گذاشتی
دور شدی تو بی بهونه هیشکی مث تو یه من که پاش نیست

تو مگه دوسم نداشتی پیشم میموندی غم نداشتی
چیزی تو دلت نمونه جز تو تو دلم که هیشکی جاش نیست

نذار بشم شکسته تر بازم به من یه سر بزن
یا بذار اینجا بمیرم یا بیا این قلبو ببر

رو در و دیوار دلم عکستو با عشق میکشم
هرکیو دوتایی میبینم از ته دل آه میکشم

تو مگه دوسم نداشتی چرا رفتی تنهام گذاشتی
دور شدی تو بی بهونه هیشکی مث تو یه من که پاش نیست

تو مگه دوسم نداشتی پیشم میموندی غم نداشتی
چیزی توو دلت نمونه جز تو توو دلم که هیشکی جاش نیست

میگم ای کاش من جا تو بودم تو بودی جام
بازم جلو پام تو یه راهی بذار میدونی میمیرم میخندی برام

تو مگه دوسم نداشتی چرا رفتی تنهام گذاشتی
دور شدی تو بی بهونه هیشکی مث تو یه من که پاش نیست

تو مگه دوسم نداشتی پیشم میموندی غم نداشتی
چیزی توو دلت نمونه جز تو توو دلم که هیشکی جاش نیست

دانلود آهنگ چرا ساکتی از سینا سرلک و مهراد جم را به صورت آنلاین گوش دهید



:: برچسب‌ها: مهراد جم , دانلود آهنگ , آهنگ , دانلود آهنگ جدید , دانلود آهنگ شاد , شاد , جدید , جذاب , خاص , خفن , زیبا , قشنگ , تمیز , جالب , ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : reza
ت : جمعه 17 مرداد 1399

کشور گرجستان کشوری است در منطقهٔ قفقاز اوراسیا. این کشور که در سرحد آسیای غربی و اروپای شرقی قرار دارد، از غرب با دریای سیاه، از شمال با روسیه، از جنوب با ترکیه و ارمنستان، و از جنوب شرق با جمهوری آذربایجان هم‌مرز است. پایتخت و بزرگترین شهر آن تفلیس است.

مساحت گرجستان ۶۹٬۷۰۰ کیلومتر مربع (۲۶٬۹۱۱ مایل مربع) و جمعیت آن در سال ۲۰۱۶ در حدود ۳٫۷۲ میلیون نفر بوده‌است. گرجستان یک جمهوری متمرکز، نیمه‌ریاستی است و حکومت آن از طریق دموکراسی نیابتی انتخاب می‌شود.

مردم بومی گرجستان، مردم گرجی مسیحی ارتدکس و پیرو کلیسای ارتدکس گرجی هستند. گرجی‌ها به زبان گرجی سخن می‌گویند که زبان رسمی کشور گرجستان است و با الفبای گرجی نوشته می‌شود که یکی از چهارده الفبای موجود در جهان می‌باشد.

گرجستان بین ۴۱ درجه و ۷ دقیقه تا ۴۳ درجه و ۳۵ دقیقه عرض شمالی، و ۴۰ درجه و ۴ دقیقه تا ۴۶ درجه و ۴۲ دقیقه طول شرقی واقع شده‌است.این کشور به صورت طولی در امتداد مدارات کشیده شده و طول آن حدود ۳۷۰ کیلومتر، حداکثر عرض آن ۲۰۰ کیلومتر و طول قطر بزرگ آن ۶۱۳ کیلومتر است. مساحت گرجستان ۶۹٬۹۰۰ کیلومتر مربع و اندکی بزرگتر از سری‌لانکا و کوچکتر از سیرالئون است.

عکس گرجستان

 

این کشور بزرگتر از کشورهای اروپای مرکزی و آسیا شرقی مانند هلند و بلژیک و نروژ و اتریش و دانمارک و کره جنوبی و ارمنستان و کرواسی و اسلونی و استونی و لتونی و لیتوانی می‌باشد. طول مرزهای گرجستان جمعاً ۱۹۶۹٫۸ کیلومتر است. این کشور از شمال با فدراسیون روسیه هم‌مرز می‌باشد، سراسر این خطوط مرزی، منطبق بر آب فشان رشته کوه‌های قفقاز کبیر است و ۸۰۷٫۶ کیلومتر مرز مشترک را در بر می‌گیرد. این مرز از نظر استراتژی نظامی اهمیت بسیاری دارد.

گرجستان یکی از کشورهایی است که در هر دو قارهٔ اروپا و آسیا قرار داشته و یکی از اهداف مقامات سیاسی تفلیس پایتخت گرجستان، عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو است؛ که گرجستان در حال حاضر عضو ناظر در اتحادیه اروپا و ناتو می‌باشد[/su_note]

نقشه گرجستان

گرجستان در شرق با جمهوری آذربایجان هم‌مرز است که طول آن ۳۷۴٫۴ کیلومتر می‌باشد. دو راه عمدهٔ ارتباطی گرجستان با شرق، دریای خزر و ایران از این نقطه می‌گذرد (جاده زمینی و راه‌آهن) علاوه بر آن، لولهٔ انتقال نفت باکو-سوپسا نیز از این مرز می‌گذرد.

در جنوب، گرجستان به ترتیب از شرق به غرب با جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکیه هم‌مرز است. طول خط مرزی بین گرجستان و ارمنستان ۲۱۶٫۷ کیلومتر و با ترکیه ۲۵۶٫۱ کیلومتر است. در غرب، مرز گرجستان به دریای سیاه می‌رسد که طول مرز ساحلی آن ۳۱۵ کیلومتر است.

آب و هوا

آب و هوای کشور گرجستان

آب و هوا سرزمین گرجستان از دید اقلیمی منحصر به فرد است، یعنی هر چهار فصل سال دیده می‌شود به‌طوری‌که در یک زمان در کناره‌های دریای سیاه هوای تابستانی در میان نخل‌های حکم فرماست؛ در تپه ماهورهای پایکوهی، رویش علف‌های تازه و گل‌های بهاری، همچنین در کوهستان، مه غلیظ همچون ابری که با ریزش برف و باران همراه‌است وجود دارد.اما کوه‌های قفقاز بزرگ همچون قازبگی و دیگر کوه‌ها، از برف ضخیم پوشیده شده‌اند.

در مجموع آب و هوای گرجستان تابعی است از موقعیت جغرافیایی این سرزمین، توده‌های هوای اشباع شده از بخارات آب دریای سیاه از سمت غرب وارد دالان قفقاز و در گرجستان غربی باعث بارندگی متناوب می‌شود و با از دست دادن نسبتی رطوبت از رشته کوه‌های سورامی، مسختی و ارسیانی وارد گرجستان شرقی می‌شود.شاید به همین دلیل است که گرجستان شرقی بارندگی کمتری را دریافت می‌کند و آب و هوای آن خشک‌تر است.

مهاجرت

مهاجرت به گرجستان

 

چرا مهاجرت به گرجستان؟

افراد بسیاری زیادی سالانه با داشتن یکی از اهداف فوق، مهاجرت خود را به این کشور شکل می دهند و بسیاری از آن ها در مورد مزایا و معایب مهاجرت به گرجستان هیچ گونه اطلاعی دارند و بعد از زندگی کردن و گذشت زمان پی به مزایا و معایب مهاجرت به گرجستان می برند.

بسیاری از آمار مهاجرت به این کشور به دلیل نبود شرایط بهتر و شاید باید بگوییم به اجبار صورت گرفته است.

به طور مثال خانواده ای که تا سال پیش در حال پس انداز برای مهاجرت به کشوری اروپایی مانند آلمان بود، با افزایش ناگهانی قیمت دلار با کاهش شدید ارزش دارایی روبرو شد. تا قبل از این با پول پس انداز شده میتوانستند ملکی در کشور آلمان بخرند و مابقی آن را صرف راه اندازی یک کسب و کار کنند اما در حال حاضر با این پول اندک، بهترین تصمیم ممکن، مهاجرت به گرجستان است.

مزایای مهاجرت به گرجستان

مزایای مهاجرت به گرجستان

امنیت اقتصادی و اجتماعی بسیار بالا :کشور گرجستان علاوه بر انتخاب شدن گرجستان به عنوان سومین کشور امن دنیا در سه سال گذشته پلیس های این کشور نیز دومین پلیس های پاک استقبال بی نظیر مسئولان کشور گرجستان از افرادی که می خواهند در این کشور سرمایه گذاری کنند.همچنین یکی از دلایل اصلی تقاضای بالای سفر به گرجستان داشتن آب و هوای مناسب و طبیعتی بکر و دست نخورده است که هر گردشگری را به خود جذب میکند.

 از دیگر مزایای مهاجرت به گرجستان:

1.هزینه زندگی در کشور گرجستان پایین می باشد

2.نزدیک بودن کشور گرجستان به کشور ایران

3.فرصت بازدید از جاذبه های بی نظیر و دیدنی این کشور

4.فرصت آشنایی با زبان گرجی و فرهنگ مردم کشور گرجستان

5.بالا بودن سطح درآمد و رفاه زندگی در این کشور

6.داشتن مردمان بسیار خون گرم و مهربان

7.غذاهای بسیار خوشمزه و بی نظیر این کشور

8.امکان تحصیل در تمام دوره های دانشگاهی

9.بالا بودن سطح بهداشت و سلامت در این کشور

10.فرصت سفر و گردشگری به کشورهای اروپایی و بازدید از این کشورها

11.فرصت آشنایی با افراد دیگری که از کشورهای دیگر به گرجستان مهاجرت کرده اند.

12.بهره مند شدن از زندگی بسیار بی نظیر و هیجان انگیز در گرجستان

13.پیدا کردن فرصت های مختلف برای به دست آوردن سرمایه و سود بیشتر

اقامت گرجستان

اقامت گرجستان

هزینه های پایین زندگی، شرایط اقتصادی مناسب، آزادی، امنیت و… از جمله دلایلی بوده که در چند سال اخیر باعث افزایش متقاضیان اقامت گرجستان در ایران شده است. علاوه بر نکات گفته شده، به تازگی زمزمه هایی از پیوستن کشور گرجستان به اتحادیه اروپا شنیده میشود که این موضوع باعث ایجاد همهمه ای عجیب در متقاضیان شده

دلیل این تعجیل نیز این است که در صورت پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا، افراد دارای اقامت از امتیازات ویژه ای برخوردار میشوند و همینطور روند دریافت این اقامت برای دیگر افراد سخت و پیچیده تر خواهد شد. در این مقاله قصد داریم تا به صورت جامع اما مختصر چگونگی دریافت اقامت به طرق مختلف را به شما آموزش دهیم. اما قبل از آن باید کمی بیشتر در مورد خود واژه اقامت بدانید.

راه های اخذ اقامت گرجستان عبارتند از :

اخذ اقامت گرجستان از طریق ثبت شرکت 

برای اخذ اقامت گرجستان در این روش فرد متقاضی با مراجعه به ساختمان اداری و تنظیم اساسنامه به دو زبان انگلیسی و گرجی و اعلام آدرس دائمی و البته معتبر اقدام به ثبت شرکت نموده .پس از ثبت شرکت باید حساب بانکی شرکتی افتتاح نموده و بصورت رسمی و قانونی، شروع به فعالیت کند.

همچنین با مراجعه به اداره مالیات کد مالیاتی و حسابداری شرکت را دریافت و حسابدار رسمی استخدام نمایید و اهم ثبت شرکت پرداخت به موقع مالیات ماهانه کارمندان و خدمات میباشد .طبق قانون گرجستان شرکت از تاریخ ثبت به میزان ۱۰۰٫۰۰۰ لاری معاف از مالیات بر ارزش افزوده میباشد و هر زمان که سقف تراکنش مالی شما از این مبلغ عبور کرد مکلف به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بصورت ماهانه میباشید .

متاسفانه در حال حاضر دولت گرجستان برای شرکت هایی با شهروندی ایرانی بدون کارت اقامت به دلیل تحریم ها حساب بانکی باز نمیکند که این امر باعث اختلال در فعالیت شرکت شدهزیرا کلیه خدمات در گرجستان از طریق حساب بانکی شرکتی انجام میشود .بنابراین برای شهروندان ایرانی اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت امکان پذیر نمی باشد .

اخذ اقامت گرجستان از طریق کار 

در این روش فرد متقاضی میبایست در یکی از شرکتهای گرجی به صورت رسمی استخدام شود و ماهانه از طریق آن شرکت مالیات حقوق پرداخت شود .پس از گذشت ۲ الی ۳ ماه میتوان به ساختمان اداری مراجعه و با مدارک کامل که از شرکت مزبور آماده نموده برای اقامت اقدام نماید .لازم به توضیح است که با تغییر قوانین گرجستان از سال ۲۰۱۹ به ازای هر کارمند خارجی (ایرانی) شرکت باید گردش مالی به مبلغ ۵۰٫۰۰۰ لاری داشته باشد

توجه به مالیات بالای کشور گرجستان که ۱۸% ارزش افزوده و ۲۵% مالیات بر درآمد می باشدکمتر شرکتی پیدا میشود که برای شما تعهد این مبلغ را نماید یا نهایتا هزینه بالایی از شما ماهانه دریافت میکند که شما بتوایند اقامت کارمندی اخذ کنید و از همه مهمتر هر ایرانی مدت زمان ۴۵ روز مجاز به ماندن در گرجستان هستو با توجه به اینکه پس از گذشت ۲ الی ۳ ماه باید جهت اقامت اقدام کنید ، شما باید یکبار از کشور خارج شده و مجدد وارد نمایید و طبق قانون شما ۱ بار در سال مجاز به خروج و ورود مرزی می باشید

اخذ اقامت گرجستان از طریق تحصیل

این روش برای متقاضیانی هست که قصد تحصیل در گرجستان را داشته باشد . روش کار به اینصورت هست که ابتدا باید بر اساس رشته تحصیلی خود با دانشگاهها وارد مذاکره و مشخص شود کدام دانشگاه رشته مزبور و ظرفیت پذیرش را دارد . سپس ثبت نام کرده و اقدام به درخواست اقامت تحصیلی میکند .

همانطور که از اسم آن مشخص است اقامت تحصیلی فقط به شرط تحصیل داده میشودو یکساله صادر و تمدید شده و پس از پایان زمان تحصیل اقامت شما به شرط اینکه تصمیم به ماندن در گرجستان را داشته باشیدباید یکی از روشهای ذکر شده فوق ( کارمندی ، ثبت شرکت ، ازدواج و خرید منزل ، سرمایه گذاری ) را انتخاب و انجام دهید در ضمن باید ذکر شود که مدت اقامت تحصیلی جز سابقه اقامتی شما در گرجستان محسوب نمیشودو این سابقه پس اخذ یکی از روشهای ذکر شده از صفر برای شما ثبت میگردد .زیرا سابقه اقامت برای افرادی میباشد که در گرجستان یا کار میکنند یا شرکت فعال دارند و مالیات پرداخت میکنند، یا ملک خریداری و یا سرمایه گذاری کرده اند .

 اخذ اقامت گرجستان از طریق ازدواج

در این روش هر فرد ( خانم و آقا )میتواند با شهروند گرجی ازدواج نماید و پس از انجام مراحل قانونی ازدواج رسمی با در دست داشتن مدارک از جمله سند ازدواج ، اصل و ترجمه گرجی پاسپورت و فرم تقاضای رسمی اقدام به درخواست اقامت نمایند .لازم بذکر است که این روش شامل حال افرادی که به هر دلیلی پناهندگی در گرجستان گرفته اند نمی باشد .و شایان ذکر است این پروسه برای خانم های غیر گرجی با مرد گرجی راحت تر و سریعتر انجام میشود تا مرد غیر گرجی با خانم گرجی .

زیرا با بررسی های پلیس گرجستان سوری بودن این امر بسیار بالا بوده بنابراین حتما برای پلیس مهاجرت گرجستان باید ثابت شود که مرد غیر گرجی با خانم گرجی در یک مکان خاص و بصورت واقعی زندگی میکنند .

 اخذ اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری

این روش بهترین و مطمئن ترین شرایط حال حاضر برای اخد اقامت ۵ ساله می باشد فرد متقاضی با سرمایه گذاری به مبلغ ۳۰۰٫۰۰۰ دلار در گرجستان میتواند اقامت ۵ ساله خود را دریافتو پس از ۵ سال به شرط کاهش ندادن مبلغ سرمایه گذاری ذکر شده برای اقامت دائم و سپس پاسپورت و شهروندی اقدام نماید .لازم بذکر است که گزاردن پول در حساب بانکی جز سرمایه گذاری محسوب نمیشود و این مبلغ باید در ضمینه اموال منقول سرمایه گذاری شود و همه چیز بصورت شفاف باشد .این سرمایه گذاری میتواند خرید ملک ، خرید هتل یا راه اندازی کسب و کار در ضمینه تولید و کشاورزی باشد.

اخذ اقامت گرجستان از طریق خرید ملک

این روزها با توجه به اتفاقات اخیر و شرایط حال حاضر در ایران بسیاری به مهاجرت فکر میکنند ، در حال حاضر یکی از راحت ترین و امن ترین شرایط اخذ اقامت کشور گرجستان خرید ملک میباشدکه با سرمایه گذاری به مبلغ ۱۰۰٫۰۰۰ دلار صاحب ۱۰۰ درصد ملک شوید و اقامت خود و اعضای خانواده را به رایگان دریافت نمایید .در صورتیکه مالک صاحب خانواده باشد میتواند از طریق گواهی نسبیت برای پدر ، مادر ، همسر و فرزند زیر ۱۸ سال خود اقامت دریافت نماید. مراحل دریافت گواهی نسبیت را برای شما در ذیل ذکر شده است.[/su_note]

سرمایه گذاری در گرجستان

سرمایه گذاری در گرجستان (2)

 

کشور گرجستان با توجه به تغییرات اساسی که طی ۱۰ سال گذشته داشته است، به یکی از قدرت های اقتصادی نوپا در آسیا تبدیل شده. نظام سیاسی و مالی این کشور عاری از فساد است و رانت خواری نمیتواند در مقابل راه افراد علاقه مند به سرمایه گذاری سنگ اندازی کند.در سال ۲۰۱۸، این کشور رتبه ۹ دنیا، در میان کشور های آسان برای راه اندازی کسب و کار را کسب کرد که این موضوع نشان میدهد تا چه حد این کشور کوچک توانایی بالایی در جذب سرمایه برای راه اندازی انواع مختلف مشاغل را دارد.

هزینه های گذران زندگی در کشور گرجستان پایین است و این موضوع باعث میشود تا شهروندان این کشور قدرت خرید بالایی داشته باشند.حقوق یک نیروی گرج چیزی بیشتر از ۴۰۰ دلار است. [su_note note_color="#ffffff" radius="20"]اگر این حقوق را با قیمت دلار حال حاضر کشور خود محاسبه کنیم، از وضعیت مناسب زندگی در این کشور با خبر میشویم.اولین مزیت خرید ملک در گرجستان، دریافت اقامت این کشور است!! مهم ترین قانونی که دولت این کشور برای افزایش معاملات ملکی در گرجستان انجام داد، قانون اخذ اقامت برای خریداران املاک گرجستان است.طبق این قانون هر فرد میتواند از طریق خرید یک ملک با قیمت بیش از ۱۰۰ هزار دلار آمریکا، اقامت یک ساله این کشور را دریافت کند و پس از آن در صورتی که در طول این اقامت مشکلات قانونی را در این کشور به وجود نیاورد، میتواند اقامت خود را تمدید کند.در نهایت و با تمدید ۵ سال اقامت از طریق ملک مذکور، فرد صاحب ملک به یک شهروند گرجستانی تبدیل می شود که علاوه بر دریافت پاسپورت گرجستان توانایی حق رأی این کشور را نیز به دست می آورد.[/su_note]البته خریدار ملک برای دریافت اقامت گرجستان محدودیت سفر و… ندارد این یعنی شخص مذکور میتواند ملک مورد نظر خود را اجاره داده و به کشور خود بازگردد و این موضوع باعث ایجاد هیچ گونه تأثیر منفی در روند دریافت اقامت او نمیشود.در ضمن اقامت صرفا برای خریدار ملک در این کشور صادر نمیشود!! بلکه فرد خریدار میتواند اقامت را برای خود، همسر، فرزندان و حتی پدر و مادر خود نیز دریافت کند.مزیت دومی که متوجه خریداران ملک در گرجستان میشود، سرمایه گذاری دلاری است!!

میدانید که هر ساله در کشور ایران، به دلیل وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی مختلف، قیمت دلار روند صعودی را طی میکند. در حالی که افزایش قیمت مسکن و دیگر املاک رشد چندانی نسبت به قیمت دلار ندارند. زمانی که شما پول خود را در کشور گرجستان سرمایه گذاری کنید، در اصل یک سرمایه گذاری دلاری انجام داده اید و بدون نگرانی از بابت افول یا صعود قیمت ارز میتوانید به دیگر فعالیت های خود مشغول شوید.نکته حائز اهمیت دیگر در مورد خرید ملک در گرجستان، بحث تورم در این کشور است. اغلب کشور های آسیایی هر ساله یک نرخ تورم دارند.

این نرخ در ایران بسیار زیاد است اما در کشوری مانند گرجستان برابر با چیزی در حدود ۷ درصد است. در مقابل نرخ تورم، قیمت خانه و املاک خریداری شده شما در این کشور نیز با افزایش همراه می شود.به عنوان آخرین مزیت خرید املاک در گرجستان و البته شاید مهم ترین آن، میتوان به موضوع احتمال عضویت گرجستان در اتحادیه اروپا اشاره کرد. در یکی دو سال گذشته صحبت هایی از احتمال پیوستن کشور گرجستان به اتحادیه اروپا شده است.به خوبی میدانید در صورتی که این اتفاق عملی شود، تا چه حد میتواند بر روی افزایش قیمت املاک و همینطور افزایش رونق اقتصادی این کشور تأثیر مثبت داشته باشد.

خرید ملک در گرجستان

خرید ملک در گرجستان

در سال های اخیر، خرید ملک در گرجستان از طرف ایرانیان بسیار رواج پیدا کرده است و باعث شده تا بازار رو به افول ملک در این کشور به شدت با رونق اقتصادی روبرو شود.البته این رونق را نمیتوان صرفا به دلیل خرید املاک این کشور توسط ایرانیان دانست زیرا مهم ترین دلیل این افزایش معاملات، سیاست های جدید دولت گرجستان بوده است.در چند سال گذشته این کشور قوانینی را وضع کرده تا بتواند به بهترین شکل ممکن باعث جذب سرمایه های خارجی در صنعت های مختلف خود از جمله ساخت و ساز و خرید و فروش ملک شود.برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را در خرید ملک در گرجستان داشته باشید به موارد زیر دقت کنید :

  • توجه کنید محله قدیمی ساخت است یا جدید
  • دقت کنید دولت گرجستان درآینده نزدیک قرار است چه قدر برای محل ملک شما هزینه کند
  • نزدیکی و دوری از وسایل نقلیه عمومی خیلی مهم است
  • آینده زندگی شهری در تفلیس به کدام سمت کشیده خواهد شد

در ادامه اطلاعاتی را در مورد خرید ملک در گرجستان به شما ارائه میکنیم:

مزایای خرید ملک در گرجستان

اولین مزیت خرید ملک در گرجستان، دریافت اقامت این کشور است!! مهم ترین قانونی که دولت این کشور برای افزایش معاملات ملکی در گرجستان انجام داد، قانون اخذ اقامت برای خریداران املاک گرجستان است.طبق این قانون هر فرد میتواند از طریق خرید یک ملک با قیمت بیش از ۱۰۰ هزار دلار آمریکا، اقامت یک ساله این کشور را دریافت کند و پس از آن در صورتی که در طول این اقامت مشکلات قانونی را در این کشور به وجود نیاورد، میتواند اقامت خود را تمدید کند.

در نهایت و با تمدید ۵ سال اقامت از طریق ملک مذکور، فرد صاحب ملک به یک شهروند گرجستانی تبدیل می شود که علاوه بر دریافت پاسپورت گرجستان توانایی حق رأی این کشور را نیز به دست می آورد.البته خریدار ملک برای دریافت اقامت گرجستان محدودیت سفر و… ندارد این یعنی شخص مذکور میتواند ملک مورد نظر خود را اجاره داده و به کشور خود بازگردد و این موضوع باعث ایجاد هیچ گونه تأثیر منفی در روند دریافت اقامت او نمیشود.

در ضمن اقامت صرفا برای خریدار ملک در این کشور صادر نمیشود!! بلکه فرد خریدار میتواند اقامت را برای خود، همسر، فرزندان و حتی پدر و مادر خود نیز دریافت کند.مزیت دومی که متوجه خریداران ملک در گرجستان میشود، سرمایه گذاری دلاری است!! میدانید که هر ساله در کشور ایران، به دلیل وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی مختلف، قیمت دلار روند صعودی را طی میکند.در حالی که افزایش قیمت مسکن و دیگر املاک رشد چندانی نسبت به قیمت دلار ندارند.

زمانی که شما پول خود را در کشور گرجستان سرمایه گذاری کنید، در اصل یک سرمایه گذاری دلاری انجام داده اید و بدون نگرانی از بابت افول یا صعود قیمت ارز میتوانید به دیگر فعالیت های خود مشغول شوید.نکته حائز اهمیت دیگر در مورد خرید ملک در گرجستان، بحث تورم در این کشور است. اغلب کشور های آسیایی هر ساله یک نرخ تورم دارند.این نرخ در ایران بسیار زیاد است اما در کشوری مانند گرجستان برابر با چیزی در حدود ۷ درصد است. در مقابل نرخ تورم، قیمت خانه و املاک خریداری شده شما در این کشور نیز با افزایش همراه می شود.به عنوان آخرین مزیت خرید املاک در گرجستان و البته شاید مهم ترین آن، میتوان به موضوع احتمال عضویت گرجستان در اتحادیه اروپا اشاره کرد. در یکی دو سال گذشته صحبت هایی از احتمال پیوستن کشور گرجستان به اتحادیه اروپا شده است.به خوبی میدانید در صورتی که این اتفاق عملی شود، تا چه حد میتواند بر روی افزایش قیمت املاک و همینطور افزایش رونق اقتصادی این کشور تأثیر مثبت داشته باشد.

نکات و معایب خرید ملک در کشور گرجستان

در هر حال هر نوع فعالیت و سرمایه گذاری در کشور های مختلف، در کنار مزایای خود دارای معایبی نیز هست.با توجه به اینکه خط مشی فعالیت های ما بر اساس صداقت با مشتری بنا شده است، در ادامه به طور خلاصه به نکات و همینطور معایب خرید ملک در گرجستان نیز میپردازیم.اولین عیب موجود در این روند، این است که میانگین درآمد مردم گرجستان، درآمد بسیار بالایی نیست و از همین رو باید در زمان خرید ملک از خریدن ملک های بسیار بزرگ و گران قیمت خود داری کنید. بهتر است در ابتدای کار حتی اگر سرمایه زیادی هم دارید، آن را به جای خرید یک ملک بزرگ، به خرید چند ملک کوچک اختصاص دهید.

با توجه به اینکه بانک های گرجستان به شهروندان خود وام های کم بهره ارائه میدهند، آنها میتوانند با دریافت این مبالغ، از پس خرید خانه های کوچک به راحتی بربیایند.نکته بعدی که باید در خرید ملک مورد نظر خود به آن توجه کنید این است که با توجه توریستی و پرجمعیت بودن شهر تفلیس (پایتخت گرجستان) بهتر است تا حد ممکن خرید خود را از املاک داخل این شهر انجام دهید و در صورت کمبود بودجه، به سمت شهر هایی چون باتومی روی بیاورید.البته این پیشنهادات در حالتی است که شما قصد فروش ملک را در آینده داشته باشید.اما اگر قصد دارید قسمتی از این کشور را صرفا برای زندگی و دور بودن از شلوغی انتخاب کنید، بهتر است از خرید ملک در این دو شهر گرجستان خود داری کنید.

هزینه و قیمت خرید ملک در گرجستان

مطمئنا خودتان واقف اید که به هیچ عنوان نمیتوان در مورد قیمت خرید ملک در یک کشور به صورت واحد صحبت کرد و آمار و ارقام ارائه داد.اما با فرض اینکه قصد شما از خرید ملک در گرجستان، سرمایه گذاری، تفریح و دریافت اقامت باشد، در ادامه قیمت های تقریبی خرید ملک در تقلیس گرجستان را برای شما بیان میکنیم.تمامی قیمت های ارائه شده بر اساس قیمت دلار آمریکا است:قیمت یک متر مربع از یک خانه مناسب با سن تقریبی ۱ تا ۵ سال ساخت، حداقل چیزی در حدود سیصد دلار است.

این قیمت نسبت به کیفیت ساخت خانه و دیگر شاخصه های خرید ملک تا سه هزار دلار نیز پیش می رود اما خانه ها و املاک گران تری نیز در سطح این شهر وجود دارد که مربوط به طبقه اشراف و ثروتمندان گرجستان است.قیمت هر متر مربع از این خانه گاها تا شش الی هفت هزار دلار ادامه دارد. البته اصطلاحا به این ملک ها، صفت لاکچری تعلق میگیرد و خرید و فروش آن نیز به سختی انجام میشود.از همین رو بهتر است تا از خرید آنها صرف نظر کنید.میتوانید میانگین قیمت هر متر از یک خانه مناسب در شهری چون تفلیس و یا باتومی را برابر با یک هزار دلار در نظر بگیرید.اگر قصد شما از خرید ملک، دریافتاقامت گرجستاناست، بهتر است از قانون خرید اقساطی ملک نیز با خبر باشید.طبق این قانون شما میتوانید با پرداخت ۱۰۰ هزار دلار از یک ملک گران قیمت و پرداخت مابقی آن به صورت قسطی، اقدام به دریافت اقامت کنید.اقامت شما پس از پرداخت پیش پرداخت ۱۰۰ هزار دلاری برایتان ثبت می شود.این قانون میتواند به شما کمک کند تا در عین دریافت اقامت و نزدیک شدن به دریافت شهروندی، مجبور نباشید به دلیل کمبود وجه مالی، از خرید خانه خاص و مورد نظر خود صرف نظر کنید.پس از تمامی اینها باید بدانید که ثبت سند و دیگر روند های قانونی خرید ملک در گرجستان تماما در چند ساعت انجام میشود و مانند کشور خودمان نیاز به گذر از پروسه های زمانی و فعالیتی اداری ندارید

شرایط خرید ملک در گرجستان

با توجه به اینکه دولت این کشور به دنبال جذب سرمایه های خارجی در قسمت های گوناگون کشور است، تا حد ممکن شرایط را برای سرمایه گذاری در گرجستان آسان کرده!! یکی از مهم ترین اقدامات دولت در این راستا، معاف کردن افراد متقاضی خرید ملک از پرداخت هرگونه مالیات است.در این روند وظیفه پرداخت تمامی مالیات ها بر گردن شخص فروشنده است.

عملا این قانون بر افزایش میل خرید املاک در این کشور کمک میکند.اولین قانون برای خرید ملک در گرجستان، داشتن سن قانونی است. سن قانونی در این کشور برابر با ۱۸ سال تعریف شده.شاید بتوان این قانون را تنها محدودیت موجود برای خرید ملک در این کشور دانست زیرا در حقیقت قانون دیگری برای این منظور توسط نهاد های دولتی و قوانین این کشور وضع نشده است.یکی از مواردی که بار دیگر به افزایش میل خرید ملک در خریداران خارجی کمک میکند، این است که برای خرید ملک نیاز به وجود هیچ شریکِ گرج یا غیره ای ندارید.

در اغلب کشور ها، اتباع خارجی برای اینکه بتوانند ملکی را خریداری کنند باید حتما با یک شهروند کشور مذکور این فعالیت را انجام دهند و تبعه خارجی صرفا میتواند درصد محدودی از ملک خریداری شده را به نام خود ثبت کند.این قانون همواره باعث ایجاد اختلافات قضایی زیادی میشود و در اغلب اوقات، این تبعه خارجی است که ضرر میبیند. طبق قانون اساسی کشور گرجستان، افراد خارجی برای خرید ملک، بدون نیاز به هیچ شریک یا شهروند گرجی میتوانند خرید خود را ثبت و ملک خریداری شده را به صورت کاملا قانونی و با مالکیت صد درصدی به نام خود بزنند.

اگر قصد شما از خرید ملک، دریافتاقامت گرجستان است، بهتر است از قانون خرید اقساطی ملک نیز با خبر باشید.طبق این قانون شما میتوانید با پرداخت ۱۰۰ هزار دلار از یک ملک گران قیمت و پرداخت مابقی آن به صورت قسطی، اقدام به دریافت اقامت کنید.اقامت شما پس از پرداخت پیش پرداخت ۱۰۰ هزار دلاری برایتان ثبت می شود.این قانون میتواند به شما کمک کند تا در عین دریافت اقامت و نزدیک شدن به دریافت شهروندی، مجبور نباشید به دلیل کمبود وجه مالی، از خرید خانه خاص و مورد نظر خود صرف نظر کنید.پس از تمامی اینها باید بدانید که ثبت سند و دیگر روند های قانونی خرید ملک در گرجستان تماما در چند ساعت انجام میشود و مانند کشور خودمان نیاز به گذر از پروسه های زمانی و فعالیتی اداری ندارید.

انواع ملک در گرجستان

قبل از اینکه برای خرید ملک در گرجستان تصمیم جدی بگیرید، بهتر است تا با انواع ملک تعریف شده در این کشور آشنا شوید. مخصوصا اگر به دنبال خرید ملک ارزان در گرجستان باشید،اطلاعات ذکر شده در ادامه میتواند به خوبی پاسخگوی این نیاز شما باشد.به طور کلی، املاک در گرجستان به ۳ دسته تقسیم میشوند:

  • املاک بلک فریم
  • املاک وایت فریم
  • املاک سبز

اما تفاوت این ۳ نوع ملک در چیست؟

منظور از املاک بلک فریم؛ ملکی است که در مرحله اجرا و ساخت به تازگی به اسکلت بندی رسیده. در اصل در این واحد یا آپارتمان هنوز دیوار های ساختمان نیز ساخته نشده اند. البته این ساختمان با ساختمانی که در ایرا آن را به نام اسکلت بندی شده میشناسیم تفاوت دارد.

(ساختمان های اسکلت بندی شده نسبت به آن چیزی که ما در ایران آن را میشناسیم، قسمت های ساخته شده بیشتری از جمله آسانسور و غیره دارند)منظور از املاک وایت فریم؛ ساختمانی که است که چند مرحله از ملک بلک فریم جلوتر رفته. یعنی دیوار های داخلی ساختمان چیده شده و حتی لوله کشی و سیستم برق آن نیز تکمیل شده است. اما هنوز جای مواردی چون؛

  • پارکت
  • نقاشی
  • سرویس
  • کابینت
  • و…

در آن خالی است. در نهایت نیز ملک سبز، به ملکی اطلاق میشود که تمامی کار های ساختمان سازی، بنایی، ریزه کاری از جمله نقاشی و غیره در آن انجام شده و صرفا به لوازم خانگی (مبلمان، یخچال و…) برای شروع سکونت نیاز دارد.

پیشنهاد نهایی برای خرید انواع ملک در گرجستان

اگر پیشنهاد ما را برای خرید ملک در گرجستان بخواهید، پیشنهاد اول این است که به جای خرید خانه مسکونی یا ملک اداری و تجاری، تمرکز خود را بر روی خرید زمین بگذارید.اگر کمی با روند ساخت و ساز آشنایی داشته باشید و بتوانید این فعالیت را خودتان به عنوان کارفرما انجام دهید، مطمئنا در کاهش هزینه ها کمک بسیار زیادی به خودتان کرده اید.از هزینه های خرید تجهیزات و مواد اولیه تا پرداخت هزینه برای نیرو های ساختمانی که در نهایت باعث حذف واسطه های بسیاری در این بین میشود.

اما اگر توانایی ساخت ملک در زمین را ندارید، پیشنهاد بعدی خرید خانه وایت فریم است. تبدیل یک آپارتمان وایت فریم به ملک گرین یا سبز، هزینه های نهایی شما را تا حد قابل توجهی نسبت به خرید ملک سبز و آماده کاهش میدهد.

در این مقاله سعی کردیم تا به صورت جامع شما را درباره موضوع بسیار مهم خرید ملک در گرجستان راهنمایی کنیم. از جمله مطالب این مقاله عبارت بودند از:

  • مزایای خرید ملک در گرجستان (افزایش ارزش سرمایه شما، دریافت اقامت و…)
  • معایب و نکات مهم خرید املاک در گرجستان (عدم خرید املاک بزرگ و گران قیمت و…)
  • هزینه های نسبی برای خرید ملک در این کشور
  • قوانین موجود
  • انواع ملک در گرجستان

 



:: برچسب‌ها: اقامت گرجستان , گرجستان , کانادا , روسیه , ترکیه , گرجستان , اقامت روسیه , اقامت ترکیه , اقامت کانادا , ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : reza
ت : چهار شنبه 15 مرداد 1399
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentAvator->
<-CommentAuthor-> در تاریخ : <-CommentDate-> - - گفته است :
<-CommentContent->

<-CommentPage->